כל המדריכים במבוא לקידום אורגני

מחקר מקדים הוא השלב הראשון בעבודה על קידום האתר, ללא המחקר המקדים נקדם בצורה ״עיוורת״ ולא נכיר את הזירה שבה אנחנו מתחרים.
אפשר כבר להבין שבמחקר מקדים אנחנו נלמד ונכיר את העסק ונדע מי המשתמשים וקהל היעד שלו, נבצע מחקר שוק שיראה לנו מי המתחרים החזקים ונבצע את מחקר מילות המפתח.

הבנת העסק ומחקר משתמשים

כחלק מתהליך מחקר מילות המפתח נרצה להבין לעומק את העסק אותו אנחנו מקדמים, מה היעדים שלו )למכור סחורה, יצירת לידים, הרשמה לאתר וכו׳..( ומה השירות שהוא מציע.

לדוגמה: סוכנות רכבי יוקרה היא אכן בנישה הכוללת של סוכנויות רכבים, אבל מה שמייחד אותה זה העובדה שהיא מוכרת רכבי יוקרה.
ככה לכל עסק יש את האלמנט הייחודי שלו ובהתאם מחקר מילות המפתח של סוכנות רכבי יוקרה יהיה שונה מזה של סוכנות רכבים מסחריים.

כחלק מתהליך מחקר המשתמשים אנחנו נרצה לדעת לענות על השאלות:

  • מי הלקוחות היום?
  • מה מייחד את העסק/אתר מהמתחרים?
  • מה היעד של העסק לטווח הקרוב?
  • לאן הם רוצים להתפתח בעתיד?

עם התשובות לשאלות אלו נדע לגשת למחקר מילות המפתח בצורה המכוונת והטובה ביותר.

מחקר מילות מפתח

מחקר מילות מפתח הוא השלב הכי חשוב בכל עבודת קידום אורגני שנבצע. בלי מחקר מילות מפתח, מאמצי הקידום שלנו יכולים להתבזבז.
בעזרת מחקר מילות המפתח נוכל לדעת איזה שאילתות משתמשים מחפשים הכי הרבה ועל בסיס זה לכתוב את התוכן לאתר, ליצור דפים חדשים ונבצע אופטימיזציה לעמודים הקיימים.

איך מחקר מילות מפתח מתנהל?

על בסיס השאלות ששאלנו את בעלי העסק, הקטגוריות שנמצאות כיום והשירות או המוצרים שהוא מוכר ניצור רשימה של ביטויי מפתח – הרשימה צריכה להיות ארוכה! עליה להכיל את כל הביטויי מפתח האפשריים לאתר ובכל הוריאציות.

לדוגמה: אפשרויות הכתיבה של הביטוי ״נעליים לגברים״ יהיו:

  1. נעליים לגברים
  2. נעלי גברים
  3. נעל לגבר
  4. נעליים לגבר
  5. נעל לגברים

אנחנו רושמים את כל האפשרויות הקיימות מהסיבה שאנחנו לא יודעים בוודאות שהביטוי ״נעליים לגברים״ הוא הביטוי עם הנפח חיפושים הגדול ביותר, ייתכן שהביטוי ״נעלי גברים״ הוא בעל הנפח חיפושים גדול יותר. ככה נבצע עבור כל השאילתות הרלוונטיות לאתר.

לאחר שכתבנו בטבלה את כל השאילתות האפשריות, נעזר ב-Google ads כדי לקבל את נפח החיפוש החודשי. בעמודה הצמודה לביטוי המפתח נכתוב את נפחי החיפוש. לכל מחקר מילות מפתח ניואנסים שונים – לכן בטבלה שניצור תמיד נרצה לדעת על ביטוי המפתח, נפח החיפושים ובאיזה מקום האתר מדורג באותו יום ביצוע המחקר. על אלו ניתן להוסיף מידע בהתאם לעסקים השונים.

פלטפורמות לביצוע מחקר מילות מפתח

היום ישנם המון פלטפורמות חיצוניות (לא של גוגל) לביצוע מחקר מילות מפתח ומספר פלטפורמות רשמיות של גוגל.

גוגלפלטפורמות אחרות
Google Keyword PlannerSEMrush
Google TrendsAhrefs Keyword Explore
 MOZ keyword Explore

למרות Google Keyword Planner הוא כלי מדויק מכיוון שהוא של גוגל עצמה ואנחנו מיישרים קו לפי גוגל, העוצמה המלאה של הכלי לתכנון מילות מפתח נפתח רק בפני מי שיש לו קמפיין ממומן פעיל בגוגל (נפחי חיפוש מדויקים והצעות לשאליתות רלוונטיות). במידה ואין קמפיין פעיל, נוכל לקבל נפח חיפושים משוער ולא מדויק בחינם.

תוכן עניינים

קידום אורגני

מחקר מקדים

להתחלת שיחה
1
Scan the code
היי! בואו נבנה ביחד נוכחות דיגיטלית מנצחת, כל מה שאתם צריכים לעשות זה לשלוח הודעה :)
דילוג לתוכן