כל המדריכים במבוא לקידום אורגני

מבוא לקידום אורגני

קידום אתרים אורגני, או באנגלית SEO – Search Engine Optimization, מתייחס לכלל הפעולות שאנחנו יכולים לעשות באתר ומחוץ לו כדי לשפר את הדירוג האורגני של האתר. בעולמות השיווק, קידום אורגני נחשב למקצוע ״טכני״ שכן הוא כולל בתוכו הכרה והבנה של איך מנועי חיפוש עובדים ומדרגים אתרים, מה האלגוריתם של מנועי החיפוש סורק וכיצד ניתן לשנות דברים בתוך אתר אינטרנט כדי לשפר את הדירוג בגוגל.

ביחידת לימוד הראשונה אנחנו נכיר את עולמות הקידום האורגני, נלמד מונחים מקצועיים שיעזרו לכם להתנסח בצורה מקצועית מול לקוחות ואפילו נלמד איזה פעולות אנחנו יכולים לעשות בכדי למקסם את החשיפה של אתר האינטרנט שלכם. נשמע טוב? בואו נתחיל!

מדוע SEO חשוב?

מעבר למה שנכתב בהקדמה, חשוב להבין ששיווק מסורתי לאט לאט תופס פחות נפח והשיווק הדיגיטלי תופס את מקומו בעולם כשיווק היעיל ביותר. קידום אורגני הוא חלק מכלל סוגי השיווק הדיגיטליים שקיימים בעולם והוא אולי המיוחד ביותר שבהם – בשונה משיטות שיווק שונות, קידום אורגני יוצא מנקודת הנחה שלא משנה כמה כסף תשקיע, אם האתר שלך מספק את התוכן וחווית המשתמש הטובה ביותר, הוא ידורג במקום הראשון בגוגל עבור ביטוי מפתח מסוים.

איך קידום אורגני עובד?

קידום אורגני מתחלק ל-2 חלקים עיקריים:

  • קידום on-page – אשר מתייחס לכל הפעולות שאפשר לעשות בתוך אתר כדי לשפר את הדירוג שלו.
  • קידום off-page – אשר מתייחס לכל הפעולות שאפשר לעשות מחוץ לאתר כדי לשפר את הדירוג שלו.

בפרקים הבאים נלמד לעומק מה כל אחד מסוגי הקידום כולל בתוכו, אבל במשפט קצר אפשר להגדיר שקידום אורגני הוא סך כל הפעולות שאפשר לעשות כדי שעמוד ספציפי ידורג גבוה יותר עבור ביטוי מפתח ספציפי.

כדי להבין טוב יותר, תוכלו להסתכל על צילום המסך מדף תוצאות החיפוש של גוגל (ידוע גם בשם SERP) >>

צילום מסך למדריך אינטרנטי
  • ביטוי מפתח – באנגלית = Keyword והוא מתייחס לכל מילה/משפט שמשתמש יכול לחפש בשורת החיפוש של גוגל (או כל מנוע חיפוש אחר).
  • תוצאות ממומנות – תוצאות חיפוש שאנשים משלמים כסף לגוגל כדי שיופיע בחלק העליון של דף תוצאות החיפוש.
  • תוצאות אורגניות – תוצאות חיפוש שגוגל מחליטה להציג בהתאם לרלוונטיות של האתר לביטוי מפתח שהמשתמש חיפש.
  • תוצאות עשירות – תוצאות חיפוש מיוחדות, יש מעל ל-15 סוגי תוצאות עשירות. בקידום אורגני למתקדמים תוכלו ללמוד על סוגי התוצאות וכיצד להציג את האתר שלכם בתוצאה כזו.

עקרונות העבודה

בכל עבודת קידום אורגני, יש שלוש הנחות יסוד שמכתיבות לנו את כל מה שאנחנו רוצים לעשות >>

  • לגרום לחווית המשתמש הטובה ביותר עבור המשתמשים שלנו.
  • לאפשר לגוגל להבין בצורה הטובה ביותר את התוכן באתר.
  • לגרום לגוגל להבין שהאתר הוא אוטוריטה בתחומו.

כדי להבטיח שאתר והתוכן שלו באמת עומדים בדרישות של גוגל, אנחנו נרצה שהאתר שלנו יהיה >>

  • בעל תוכן איכותי ורלוונטי למשתמשים.
  • האתר יהיה ייחודי ושונה משאר האתרים, החל מהנראות שלו ועד לתוכן.
  • אין להעתיק או לשכפל תוכן ממקורות אחרים באינטרנט.
  • לא לרמות את גוגל (בשפה המקצועית קידום המרמה מנועי חיפוש נקרא Black Hat).
  • לאפשר לגוגל להבין את התוכן באתר.
  • לבנות את חווית המשתמש הטובה ביותר.

יתרונות וחסרונות קידום אורגני

כדי להבין את היתרונות והחסרונות של הקידום האורגני, נשווה אותו אל מקבילו – הקידום הממומן.

קידום אורגניקידום ממומן
✅ הקלקה על המודעות לא עולה כסף למפרסם בעל האתר❌ הקלקה על המודעות עולה כסף למפרסם בעל האתר
✅ יחס הקלקה גבוה❌ יחס הקלקה נמוך
✅ יחס המרה גבוה❌ יחס המרה נמוך
❌ לוקח הרבה זמן להגיע לתוצאות אורגניות ריאליות✅ המודעות מופיעות בגוגל באופן מיידי
❌ קידום אורגני מצריך עבודה שוטפת קבועה✅ קידום ממומן יהיה בכל עת כל עוד יש תקציב
❌ קידום אורגני מצריך השקעה כספית❌ קידום ממומן מצריך השקעה כספית

אמרנו שקידום אורגני לא עולה כסף, למה כתוב שהוא מצריך השקעה כספית?
למרות שדירוגים אורגניים לא ניתנים לרכישה מגוגל, צריך להקדיש תקציב שיווקי לקידום האתר, כאשר התקציב יתחלק בין: עלות שכר למקדם אתרים, עלות פיתוחים ושיפור חווית המשתמש באתר, עלות הפקת תכנים איכותיים ועלות קישורים מפנים.

תוכן עניינים

קידום אורגני

מבוא לקידום אורגני

להתחלת שיחה
1
Scan the code
היי! בואו נבנה ביחד נוכחות דיגיטלית מנצחת, כל מה שאתם צריכים לעשות זה לשלוח הודעה :)
דילוג לתוכן